Röllfink Ambachtelijke Interieurspecialisten in BNNVARA tv-programma Kassa

Ons bedrijf is op zaterdag 24 februari in het programma Kassa geweest. In dit programma zijn diverse aanklachten en beweringen gedaan over ons bedrijf, waarvan sommige terecht.

We merken dat er veel vragen leven bij onze klanten naar aanleiding van deze uitzending en we willen deze vragen uiteraard graag beantwoorden op deze pagina.

Veelgestelde vragen naar aanleiding van de Kassa uitzending

  • Allereerst: waarom zaten jullie in Kassa?

    Wij zijn mei 2017 begonnen met Röllfink Ambachtelijke Interieurspecialisten. Dit bedrijf is opgericht vanuit een ander bedrijf. In de zomer van 2017 hebben we een eigen fabriek opgericht, waar wij voorheen de planken voor onze kasten bij een externe partner lieten maken. Helaas is het oprichten van deze fabriek niet zonder slag of stoot verlopen en hebben we veel problemen gehad met onze nieuwe machines, leveringen van toeleveranciers en andere zaken. Hierdoor hebben veel kasten vertraging opgelopen. Inmiddels zijn deze problemen opgelost en draait onze fabriek op volle toeren.

    Tegelijkertijd hebben wij door een capaciteitsprobleem bij ons op kantoor matig gecommuniceerd over de vertragingen die de kasten hebben opgelopen. Veel klanten kregen pas te laat te horen dat een levering niet mogelijk was en ook onze telefonische bereikbaarheid is onvoldoende geweest. Ook hier hebben wij oplossingen voor bedacht en we garanderen nu telefonische bereikbaarheid van 9 uur tot 18 uur op alle werkdagen.

    We hebben een relatief kleine groep van tien klanten waarbij bovengenoemde problemen extreme vorm hebben aangenomen. Drie van deze klanten heeft u kunnen zien in het tv-programma Kassa. Wij begrijpen hun frustratie heel goed en hebben ook ons uiterste best gedaan om tot een goede oplossing te komen bij deze klanten. Welke oplossing dit is, kunt u lezen bij hun formele klacht op de website Klachtenkompas.nl.

  • Wat is jullie levertijd?

    Op het moment van schrijven (1 maart 2018) is onze levertijd 12 weken. Alle klanten die nog op een kast of een onderdeel van hun kast zitten te wachten, krijgen deze uiterlijk voor eind april 2018.

  • Waarom zie ik online veel negatieve recensies?

    Online kunt u een aantal negatieve recensies vinden over ons bedrijf. Van deze recensies zijn er slechts een aantal mensen ook daadwerkelijk klant van Röllfink. We proberen alle recensies persoonlijk te beantwoorden en hierin geven we ook aan in hoeverre een klacht gebaseerd is op feiten of geplaatst is om ons zwart te maken.

    Wij proberen, voor zover mogelijk is, om mensen die negatieve reviews plaatsen persoonlijk te spreken. Als we tot een overeenstemming zijn gekomen, vragen we mensen ook om hun review aan te passen of te verwijderen. De gevolgen van deze reviews zijn namelijk ontzettend groot, zowel financieel als emotioneel. Onze medewerkers moeten huur- of hypotheeklasten betalen en hebben gezinnen die ze moeten onderhouden. Negatieve reviews zorgen ervoor dat we moeilijk nieuwe opdrachten krijgen. Wanneer we dit belang met mensen bespreken, bedoelen we dit niet als dreigement voor claims. Het spijt ons als dit wel zo is overgekomen.

  • Hebben jullie positieve reviews verzonnen?

    Alle positieve reviews op onze website en in Google zijn echte reviews van klanten. De foto’s die bij de reviews op onze website staan, zijn inderdaad stockfoto’s, zoals ook in Kassa beweerd wordt. Hier hebben wij voor gekozen, omdat onze klanten niet met een foto op onze website wilden en we in onze website template verplicht zijn een foto bij een klantervaring te plaatsen. We verwachten dit in de komende weken met echte foto’s te vervangen.

  • Waarom gebruiken jullie gekochte foto’s op de website?

    Op internet is het heel normaal om op uw website en mix tussen echte en aangekochte (stock)foto’s te gebruiken. Stockfoto’s worden op een bepaalde manier bewerkt en gemaakt waardoor ze zeer geschikt zijn voor bijvoorbeeld headerfoto’s. Wij hebben hier ook voor gekozen, omdat we nog geen gelegenheid hebben genomen om een echte fotoshoot te organiseren waarna we dezelfde kwaliteit als stockfoto’s krijgen.

    Op de pagina ‘projecten’ vindt u echte foto’s van projecten die recentelijk zijn opgeleverd. Deze foto’s kunt u eventueel ook tegenkomen op websites van onze partners.

  • Is er aangifte tegen jullie gedaan?

    Op het moment van schrijven (1 maart 2018) is er bij ons geen aangifte bekend.

  • Gaan jullie failliet?

    Nee, wij hebben de volle intentie om ons bedrijf weer positief op de kaart te gaan zetten en mooie droomkasten te blijven leveren. Alle investeerders en partners hebben aangegeven met ons te willen blijven samenwerken en we zetten ons voor de volle 100% in om dit waar te maken.

  • Waarom zijn jullie niet in de studio van Kassa geweest?

    Kassa heeft ons de optie geboden om op locatie te komen filmen of via een mail een reactie te geven. Gezien de manier waarop wij benaderd zijn en de onwaarheden die op de website staan leek het ons niet verstandig Kassa zelf een film te laten maken waarin met camerafilters en editing gemakkelijk een negatief beeld over ons gegeven kan worden. Wij zijn niet uitgenodigd om in de studio ons verhaal te komen doen, dit ook in tegenstelling tot wat op de website van Kassa staat.

    We hebben besloten om via een vlog een reactie te geven, om zo zelf controle te hebben over hoe wij in beeld gebracht werden. Helaas is hier slechts een klein deel van uitgezonden. Onze volledige reactie is als volgt:

  • Zijn de beweringen over jullie directeur Noll Roelevink terecht?

    Onze directeur heeft geen crimineel verleden en is voor elke aanklacht die er ooit is geweest vrijgesproken. We betreuren deze berichten dan ook ten zeerste en staan voor de volle 100% achter onze directeur.

Ik wil meer weten.

Heb je nog vragen naar aanleiding van deze pagina? Graag willen we ook deze vragen beantwoorden. Neem daarom contact met ons op door op werkdagen tussen 9 en 18 uur te bellen op 0517-201041 of stuur een mail naar backoffice@rollfink.nl. Je krijgt binnen twee uur een antwoord.